VISĂM FRUMOS – Baia Mare vrea să facă în 10 ani tot ce nu a făcut până acum

Baia Mare

Baia Mare își dorește ca în următorii 10 ani să facă multe, adică cam tot ce nu a făcut până acum, totul pentru a atrage un număr cât mai mare de turiști și care să stea mai multe de o noapte sau două în municipiu, cum se întâmplă acum. Pentru asta au fost puse cap la cap o serie de proiecte, care de care mai ambițioase, dar care ar urma să ridice standardul de viață din oraș.

Așadar, în următorii 10 ani ar urma să avem un Parc Natural/EcoPark Firiza, cinematograful Minerul ar urma să fie modernizat (ne costă cam 2 milioane de euro), 6,5 milioane de euro ar urma să coste restaurarea Casei Pocol, aproape un milion de euro restaurarea Casei Iancu de Hunedoara, Clădirea Minoriților va costa 3 milioane de euro, tot atât va costa și Casa Pionerilor, respectiv Cinema Dacia sau Casa de Cultură. Pentru modernizarea Pieței Izvoarele se vor cheltui 8 milioane de euro, Piața Gării – 4 milioane de euro, Piața Păcii – 2 milioane de euro, 10 milioane de euro pentru Piața Libertății, 11 milioane de euro pentru reabilitarea și constituirea esplanadei verzi – pietonală și velo de-a lungul malurilor râurilor Săsar și Firiza până la Baraj, 3,5 milioane de euro pentru realizarea Parcului Craica, parc constituit de-a lungul pârâului Craica și milioane de euro (pe care nu le avem încă, ca să fie clar) continuă și pentru alte proiecte futuriste.

„Oferta turistică a orașului Baia Mare se va axa cu precădere pe segmentele de turiști care doresc să rămână într-un singur loc pentru o perioadă mai lungă de timp, vor să cunoască cultura regiunii și stilul de viață al localnicilor, vor o experiență autentică,
tratează mediul și diversitatea acestuia cu responsabilitate, doresc să descopere obiective necunoscute altor călători. Un exemplu de segment ar fi familiile din România cu copii mici care călătoresc natural într-un mod de turiști slow. Acest segment este mai predispus să ia parte și să se implice în diferite activități și este mai dispus să învețe ceva nou. În plus, studiile de marketing turistic arată că familiile cu copii tind să înlocuiască călătoriile internaționale cu cele domestice. Prin urmare, familiile
cu copii mici ar putea fi considerate unul dintre principalele segmente țintă ale destinației Baia Mare”, se arată în Strategia pentru dezvoltare și promovarea turismului în municipiul Baia Mare.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu