Aproximativ 46% dintre romani se declara ingrijorati de starea lor financiara, in contextul pandemiei de coronavirus

Aproape jumatate (46%) dintre romani se declara ingrijorati de starea lor financiara mai mult decat de sanatatea lor, in contextul pandemiei de coronavirus, potrivit unui studiu realizat de Unlock Research in perioada 14-17 martie pe un esantion de 628 de repondenti, informeaza AGERPRES.

Totodata, 50% dintre cei intervievati spun ca vor plati mai des cu cardul, telefonul sau ceasul.

Potrivit documentului citat, 70% dintre romani spun ca viata lor s-a schimbat total sau partial ca urmare a pandemiei de coronavirus, iar principalele lor griji tin de finantele personale (46%), sanatate (40%) si sanatate mentala (28%).

Totodata, circa 81% dintre cei chestionati declara ca au iesit mai rar din casa in ultima saptamana, iar atunci cand au iesit, 41% au fost la farmacie, 35% la supermarket, 28% la banca si 23% la biserica.

Conform sondajului, prioritate pe lista de cumparaturi au avut-o in perioada asta produsele dezinfectante pentru suprafete si corp (43%), produse de curatenie si ingrijire a casei (28%), legumele si fructele proaspete (24%), produsele de ingrijire personala (21%) si conservele (20%).

„Acesta este primul nostru studiu care vorbeste despre impactul comportamental si emotional al unei situatii de criza globala cum este pandemia COVID 19. (…) Ne-am bucurat ca am gasit printre rezultate si vesti bune, vesti care ne dau incredere ca o sa iasa si ceva bun din toata povestea asta, desi romanii sunt inca in stare de soc si nu au inca niciun plan. Partea pozitiva a studiului a venit atunci cand am vorbit despre calitatea interactiunii inter umane si aici 51% cred ca va creste calitatea relatiilor in familie. Cu toate acestea, doar 1 din 3 romani considera ca aceasta experienta va duce la cresterea empatiei”, a declarat Adina Vlad, Managing Partner Unlock Research.

Potrivit sondajului, romanii au apelat la vizionarea de filme (62%), fortati sa petreaca mai mult timp in casa, la ascultat de muzica (62%), la jocuri online (59%) si la reciclat deseuri (47%). In ceea ce priveste modul in care se informeaza despre situatia din tara 85% aleg televizorul si 60% presa online. Totodata, Facebook este a doua sursa alternativa de informare dupa presa online (54%).

„Desi viata lor s-a schimbat in ultima perioada foarte mult, romanii spera ca dupa ce trece criza sa revina la vechiul lor stil de viata. Din pacate romanii nu au incredere in concetatenii lor ca vor respecta regulile si le este teama ca efortul lor de izolare este in zadar. Pe de alta parte, romanii considera ca au un avantaj in aceasta criza globala si anume faptul ca romanul este obisnuit cu greul si cu starile imprevizibile”, sustin reprezentantii Unlock Research.

Studiul a fost realizat de Unlock Research in perioada 14-17 martie pe un esantion de 628 de repondenti, urban mare si mediu.

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu