CER SCHIMBĂRI – Diferențe uriașe între sate și orașe la cabinetele de medicină școlară

Există o mare diferență între sate și orașe atunci cand vorbim de cabinetele de medicina școlară. Recent, Comisia pentru învățământ din Camera Deputaților, Federația SANITAS din România, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar – București, EDU 360 și Publive au organizat conferința ”Medicina Școlară – dorința legiferată”, tema principală a acestei dezbateri fiind găsirea unor soluții care să conducă la armonizarea cadrului legislativ existent într-un act normativ integrat care să statueze regimul juridic al medicinei școlare.
„Participanții au propus formarea unui grup de lucru pentru realizarea proiectului de act normativ, în care părțile interesate să fie reprezentate de câte două persoane (reprezentant titular și reprezentant supleant). Alte subiecte dezbătute au fost dezvoltarea infrastructurii de cabinete medicale școlare și cabinete stomatologice școlare; actualitatea și perspectivele profesiei de medic de medicină școlară; atribuții ale asistenților medicali din cabinetele de medicină școlară.
Participanții au subliniat că medicina școlară reprezintă serviciul primar prin care se asigură sănătatea colectivităților de copii și tineri, iar buna sa funcționare demonstrează preocuparea pe care o are statul pentru sănătatea generațiilor actuale și viitoare. La modul ideal, fiecare unitate școlară ar trebui să aibă propriul cabinet medical școlar dotat cu tot ceea ce este necesar – aparatură, materiale sanitare și medicamente, să existe medic de medicină școlară, să existe asistent medical, astfel încât sănătatea elevilor să fie plasată pe primul plan și în realitate, nu numai la nivel declarativ”, au anunțat sindicaliștii din sănătate.
Federația SANITAS atrage atenția asupra faptului că în România există diferențe mult prea mari între unitățile școlare din mediul urban și cel rural, în ceea ce privește funcționalitatea cabinetelor medicale școlare: „Dacă în mediul urban există o rețea de medicină școlară funcțională, formată din echipe de medici, medici dentiști și asistenți medicali, în mediul rural situația este dezastruoasă. Conform datelor publicate de Ministerul Sănătății, la începutul anului școlar 2020 – 2021 asigurau servicii medicale în cabinetele de medicină școlară din întreaga țară 1302 medici (788 cu specialitatea medicină generală și 514 cu specialitatea stomatologie) și 3.630 de asistenți medicali (3262 cu specialitatea medicină generală și 368 cu specialitatea stomatologie)”, concluzionează SANITAS.
Dragoș HOJDA
Distribuie articolul
Adaugă un comentariu