DECIZIE – Mașinile de închiriat vor trebui să treacă de ITP din șase în șase luni

Avem adoptată la finele săptămânii trecute o ORDONANȚĂ pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul transportului rutier. Potrivit deciziei Guvernului, actul normativ clarifică unele aspecte privind efectuarea inspecției tehnice periodice a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România, atestarea profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere, precum și corelarea unor dispoziții privind încheierea și executarea contractului de transport pentru transporturile naționale.

„Prin aceste modificări, se exceptează de la obligația de a efectua inspecția tehnică periodică vehiculele lente, respectiv vehiculele a căror viteză maximă constructivă este de până la 25 km/h. Totodată, se stabilește efectuarea la 6 luni a inspecției tehnice periodice a tuturor autovehiculelor care desfășoară activitatea de RENT CAR, deci atât autovehiculelor utilizate pentru transportul în regim de închiriere, cât şi autovehiculelor utilizate pentru serviciul de închiriere. Ordonanța clarifică și unele dispoziții care reglementează examinarea persoanelor care intenționează obținerea atestării inițiale pentru conducători auto transport persoane sau transport marfă”, arată Guvernul.

Alte decizii luate au fost legate de eliminarea diferențierii între transportul rutier național și transportul rutier internațional în privința acordării despăgubirilor conform Convenției CMR, prevedere stabilită prin Ordonanța pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul transportului rutier, posibilitatea reducerii tarifelor Autorizațiilor Speciale de Transport (AST) prin asigurarea competenței Adunării Generale a Acționarilor a CNAIR S.A. privind aprobarea tarifelor pentru prestațiile specifice, altele decât tariful de utilizare a rețelei de drumuri: „Acest aspect a fost reglementat prin Hotărârea pentru modificarea și completarea anexei nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003 pentru înființarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere- S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administrația Națională a Drumurilor din România”. S-a mai decis eliminarea obligativității deținerii de către conducătorii auto a atestatului pentru transport agabaritic.

Mai spunem doar că Ministerul Transporturilor și Infrastructurii prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a inițiat, în vederea reducerii timpilor de așteptare, implementarea separării fluxurilor UE și non-UE în punctele de trecere a frontierei (care permit acest lucru) și este în derulare identificarea soluțiilor tehnice aferente.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu