INEDIT – Cum va arăta primul nod turbion din România

România va avea primul nod rutier turbion. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România a făcut publice imagini de pe șantier, acestea fiind impresionante. Pe Lotul 3 al Autostrăzii Bacău-Pașcani se contruiește cel mai mare și primul nod rutier turbion din România, aflat la intersecția Autostrăzii A7 cu Autostrada A8, Autostrada Unirii, asigurând astfel relațiile de trafic dintre cele două autostrăzi.
„La acest moment se află în curs de finalizare lucrările de decopertare vegetală pe traseul autostrăzii și al bretelelor de legătură aferente nodurilor rutiere (80%), se execută lucrări de umpluturi la corpul autostrăzii, se execută lucrări de îmbunătățire a terenului de fundare, se execută lucrări de forare piloți pentru structuri (viaducte, poduri și pasaje), respectiv se execută lucrări de relocare a rețelelor de utilități publice. Iar constructorul a mobilizat, în această zi de sâmbătă, 1050 muncitori și 345 utilaje pe toate cele 3 loturi aferente Autostrăzii Bacău – Pașcani. Nodul rutier dintre cele 2 autostrăzi este localizat la sud de Pașcani, mai exact pe raza U.A.T.-urilor Stolniceni-Prăjescu și Pașcani, se va întinde pe o lungime de cca 2 km și o suprafață de 220 hectare și va cuprinde, în principal, 8 bretele, proiectate la viteza de 80 km/h, 12 pasaje (8 pasaje aferente A7 și 4 pasaje aferente A8) și 5 podețe.  Lucrările acestui nod rutier de tip turbion fac parte din Lotul 3: Mirceşti (jud.Iaşi)- Paşcani (jud.Iaşi), care are o lungime de 28,09 km și prevede construcția 3 noduri rutiere, 7 poduri, 2 pasaje și 32 de podețe. Valoarea contractului este de 1,76 miliarde lei, fără TVA, finanțare asigurată din fonduri europene nerambursabile prin PNRR, iar durata contractului este de 30 luni.
Totodată, pe șantier am discutat despre evoluția lucrărilor dar și despre relocarea DJ208L la sudul nodului rutier turbion, întrucât acesta se suprapune cu lucrările nodului rutier. Autostrada Moldovei A7 este prima autostradă a României aflată integral în execuție, pe toți cei 320 km, 13 din 13 loturi, iar la final, va lega Moldova de Muntenia și prin infrastructură rutieră”, spune Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Dragoș HOJDA
Distribuie articolul
Adaugă un comentariu