Înmatriculările noi de vehicule rutiere destinate transportului pasagerilor au scăzut cu 10%, în primul trimestru

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 10% în primul trimestru al acestui an, faţă de acelaşi interval din 2020, arată datele publicate, miercuri, de Institutul Naţional de Statistică (INS), informează AGERPRES.

Conform statisticii, în perioada analizată, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creştere la categoria mopede şi motociclete cu 6% şi scăderi la categoriile autobuze şi microbuze cu 17,2%, respectiv autoturisme cu 10,3%.

În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor a fost înregistrată creştere la categoria mopede şi motociclete cu 18,6% şi scăderi la categoriile autoturisme cu 25,8%, dar şi la autobuze şi microbuze – cu 6,5%.

Datele INS relevă faptul că la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creşteri la toate categoriile, după cum urmează: la categoria remorci şi semiremorci – cu 26,2%, la categoria autotractoare – cu 25% şi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) – cu 1,8%.

Totodată, înregistrările de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au consemnat creşteri la categoriile remorci şi semiremorci (+42,4%) şi autotractoare (+17,2%). În acelaşi timp, au fost scăderi în cazul înmatriculărilor de autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) – cu 1,6%.

Comparativ cu trimestrul IV din 2020, în primele trei luni ale acestui an înmatriculările noi de vehicule rutiere au scăzut cu 17,9% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, însă au crescut cu 0,6% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,3%; pentru categoria autobuze şi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,8% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede şi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 31,2% au fost clasificate Non-Euro.

În acest sens, vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au fost predominante în categoria autocamioane în proporţie de 30,7%, cele conforme cu norma Euro 5 au fost preponderente pentru categoria autotractoare (32,6%), iar la categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule (27,1%) au fost clasificate în norma Non-Euro.

INS precizează că înmatriculările noi de vehicule rutiere cuprind înregistrările de vehicule noi, inclusiv ale celor achiziţionate în leasing, precum şi înregistrările de vehicule second hand din import, clasificate conform categoriilor comunitare de vehicule.

Datele nu includ reînmatriculările datorate schimbării proprietarului în urma vânzării autovehiculului, tramvaiele şi troleibuzele, vehiculele militare, remorcile din agricultură şi vehiculele de locuit.

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu