NE-A FOST DOR SĂ UMBLĂM TELELEU – Explozie a numărului de cereri pentru pașapoarte

Pandemia de anul trecut a făcut ca dorința oamenilor de a călători în 2021 să fie și mai mare ca de obicei. Iar asta s-a văzut în numărul mare de cereri depuse pentru eliberarea pașapoartelor electronice simple. Maramureșenii au vrută să plece în concedii, să viziteze cât mai mult Europa. Prefectura Maramureș a anunțat că emiterea pașapoartelor se face într-un termen mediu de 2,5 zile înregistrat la nivel național, raportat la termenul legal de soluționare de 15 zile lucrătoare stabilit pentru situațiile în care pașapoartele se ridică din țară de la serviciile publice comunitare de pașapoarte.

„Acest termen de eliberare a pașaportului simplu electronic de doar 2,5 zile constituie unul dintre cele mai scurte termene de eliberare a documentelor de călătorie, prin raportare la termenele normale de eliberare stabilite în alte state ale Uniunii Europene. Totodată, informăm cetățenii că la nivelul structurilor de pașapoarte se menține, până pe data de 31.08.2021, programul extins de lucru cu publicul în intervalul orar 08.00-20.00, de luni până vineri, astfel încât persoanele interesate se pot programa on-line pe platforma www.epasapoarte.ro în vederea depunerii cererilor de eliberare a pașapoartelor în acest interval orar.

De la începutul anului 2021 și până în prezent, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2020 s-a înregistrat o creștere de peste 90% a numărului cererilor înregistrate pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, respectiv o creștere de peste 85% a numărului pașapoartelor simple electronice emise cetățenilor”, a anunțat Direcția pentru Pașapoarte.

Pentru eficientizarea activităţii de soluţionare a cererilor privind eliberarea paşapoartelor simple electronice au fost dispuse și alte măsuri pentru perioada estivală a acestui an, menite să asigure soluționarea cererilor cu celeritate, respectiv relocarea a 20.521 de cereri, primite în perioada 01.07-13.08.2021, de la serviciile publice comunitare de pașapoarte care au înregistrat o încărcătură mai mare la cele cu un volum de cereri mai mic, adică 15% din totalul cererilor primite în acest interval de timp de structurile de pașapoarte cu un aflux mai mare de solicitări.

Maramureșenii trebuie să știe că pașapoartele simple electronice care au fost emise în această perioadă, având înscris la rubrica „Autoritatea emitentă” alt serviciu public comunitar de pașapoarte în locul celui de în a cărui rază teritorială are domiciliul solicitantul sunt emise cu respectarea prevederilor legale în vigoare, competența de soluționare a cererilor de eliberare a pașapoartelor simple electronice depuse în țară revenind oricărui serviciu public comunitar de pașapoarte, iar această măsură a fost dispusă în scopul eliberării pașapoartelor simple electronice în termenul cel mai scurt.

În plus, în perioada 01.01-12.08.2021, la nivelul Direcției Generale de Pașapoarte au fost soluționate favorabil 297 cereri, formulate de cetățeni ulterior depunerii cererilor, în scopul schimbării locației de ridicare a pașapoartelor simple electronice, fie de la o structură teritorială de pașapoarte la alta, fie de la o structură de pașapoarte din țară la o misiune diplomatică sau oficiu consular al României din străinătate și viceversa, înregistrând astfel o creștere a numărului solicitărilor de acest tip cu circa 172%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019.

Autoritățile mai spun că activitatea de personalizare și împlicuire a pașapoartelor simple electronice de la nivelul Centrului Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Direcției Generale de Pașapoarte se desfășoară, până pe data de 31.08.2021, în intervalul orar 06.00-22.00, de luni până vineri, inclusiv în zilele de week-end atunci când situația o impune.

Maramureșenilor li se reamintește faptul că au posibilitatea de a opta pentru transmiterea pașaportului simplu electronic la adresa de domiciliu din țară, prin intermediul PrioriPost, serviciul de curier rapid al Poștei Române, iar, începând cu data de 01.08.2021, tariful perceput pentru acest serviciu este de 11,30 RON (TVA inclus), plata făcându-se la livrarea documentului.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu