S-AU DECIS: Primăria Baia Mare cumpără fostul sediu al BCR de pe Bulevardul Unirii

În ședința de Consiliu Local Baia Mare de maine, 28 februarie, în sistem online, va fi supus atenției consilierilor locali proiectul de hotărâre privind aprobarea achiziționării  imobilului construcție în suprafață construită desfășurată totală de 8089 mp situat pe teren proprietatea Municipiului Baia Mare la adresa Bd Unirii nr. 15. Este vorba despre fostul sediu al BCR.

Primăria Mare precizează că achiziția acestui imobil este oportună în vederea stabilirii în acest imobil a sediului autorității administrației publice a Municipiului Baia Mare, având în vedere că terenul este proprietatea municipiului, „iar în cazul în care construcția s-ar transmite altei persoane fizice sau juridice, raportat la prevederile art. 41 din Legea  nr. 50/1991 – republicată, care prevede faptul că „Dreptul de concesiune asupra terenului se transmite în caz de succesiune sau de înstrăinare a construcției pentru a cărei realizare acesta a fost constituit.” , ar însemna menținerea funcțiunii de bancă a acestei clădiri, așa cum s-a stabilit în contractul de concesiune inițial, respectiv cu funcțiunea de sediu de bancă”.

„Relocarea în clădirea BCR a serviciilor din cadrul Primăriei Municipiului Baia Mare are ca obiectiv funcționarea eficientă a tuturor serviciilor din cadrul  autorității publice locale, colaborarea facilă între servicii, care să servească cetățenilor. Prețul și modalitatea de plată au fost discutate cu reprezentantul Băncii Comerciale Române SA în cadrul comisiei de achiziții și închirieri de imobile în favoarea Municipiului Baia Mare din data de 04.11.2022.

Modalitatea de tranzacţionare a fost stabilită în cadrul şedinţei comisiei de închirieri şi achiziţii de imobile în favoarea Municipiului Baia Mare din data de 16.01.2023 conform Procesului-verbal nr. 1869”, se precizează în raportul de fundamentare la acest proiect de hotărare.

Vă spunem doar că, potrivit procesului verbal de negociere, au fost stabilite condițiile de achiziționare a acestui imobil, suma asupra căreia s-a căzut de acord fiind de 2.200.000 euro, sumă care va fi achitată în trei tranșe. Prima tranșă a fost achitată deja, iar a doua tranșă trebuie achitată pană la jumătatea lunii aprilie a acestui an. Ultima tranșă trebuie achitată pană la jumătatea lunii octombrie a acestui an.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu