SCHIMBĂRI – Sancțiuni mai drastice pentru nerespectarea regulilor privind trecerile la nivel cu calea ferată

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Codul Rutier se dorește a fi modificat, în acest sens fiind pus în dezbatere publică un proiect de ordonanță de modificare a OUG195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Printre altele, se prevăd sancțiuni mult mai aspre pentru cei care nu respectă regulile de circulație la trecerile la nivel de cale ferată.

„În ceea ce privește nerespectarea regulilor privind trecerea la nivel cu calea ferată, depășirea neregulamentară și neacordarea priorității de trecere este necesară, de asemenea, o reevaluare a sistemului de sancționare prin raportare atât la pericolul abstract al acestora, cât și la cel concret, în cazul producerii accidentului de circulație.

Statistica primelor 9 luni ale anilor 2019, 2020 și 2021 relevă o creștere a nerespectării regulilor privind trecerea la nivel cu calea ferată. Astfel, în primele nouă luni ale anului 2019 au fost constatate 884 de astfel de contravenții, în primele 9 luni ale anului 2020, 568, iar în perioada similară a anului 2021, 1155”, se arată în nota de fundamentare la acest proiect de ordonanță.

Autoritățile spun că se constată o creștere și în ceea ce privește statistica accidentelor de circulație produse ca urmare a nerespectării regulilor la trecerea la nivel cu calea ferată (în anul 2021 – 39 accidente rutiere, soldate cu decesul a 15 persoane, rănirea gravă a 6 persoane și cu rănirea ușoară a altor 44 de persoane, în anul 2020 – 31 accidente rutiere, soldate cu decesul a 10 persoane, rănirea gravă a 17 persoane și cu rănirea ușoară a altor 15 persoane, respectiv în anul 2019 – 31 accidente rutiere, soldate cu decesul a 16 persoane, rănirea gravă a 13 persoane și cu rănirea ușoară a altor 34 de persoane).

Tot în documentul citat se mai precizează că „în privința nerespectării regulilor privind acordarea priorității de trecere nu au fost înregistrare creșteri cu privire la numărul constatărilor acestor abateri, însă ponderea accidentelor rutiere produse pe fondul nerespectării acestor reguli de circulație este semnificativă. Atât în anii 2019 și 2020, cât și în primele 9 luni ale anului 2021, nerespectarea regulilor privind acordarea npriorității de trecere reprezintă a 4-a cauză generatoare de producere an accidentelor rutiere, reprezentând 18% din numărul total de accidente rutierensoldate cu decesul sau vătămarea corporală a unor persoane”.

„Referitor la nerespectarea regulilor privind efectuarea manevrei de depășire, numărul sancțiunilor contravenționale aplicate și cel al accidentelor rutiere se menține la un nivel ridicat și anume, în primele 9 luni ale anilor 2019, 2020 și 2021, datele statistice au relevat că în anul 2021 au fost aplicate 21.197 de sancțiuni contravenționale, fiind înregistrate 711 accidente rutiere, soldate cu decesul a 68 de persoane, rănirea gravă a 136 persoane și cu rănirea ușoară a altor 958 de persoane, în anul 2020 au fost aplicate 19.405 de sancțiuni  contravenționale, fiind înregistrate 607 accidente rutiere, soldate cu decesul a 61 de persoane, rănirea gravă a 202 de persoane și cu rănirea ușoară a altor 689 de persoane, pentru ca în anul 2019 să fie aplicate 22.612 de sancțiuni contravenționale, fiind înregistrate 753 accidente rutiere, soldate cu decesul a 78 de persoane, rănirea gravă a 281 persoane și cu rănirea ușoară a altor 931 de persoane”.

Astfel, pentru desăvârșirea caracterului represiv și preventiv al sancțiunii contravenționale astfel încât contravenientul să înțeleagă că, pe viitor, nu trebuie să mai nesocotească valorile sociale ocrotite de legislația din domeniul circulației pe drumurile publice, se trec într-o clasă superioară de contravenții faptele privind nerespecarea regulilor relativ la depășire, respectiv acordarea priorității de trecere. În cazul nerespectării regulilor privind trecerea la nivel cu calea ferată, perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce se majorează de la 90 de zile la 120 de zile”, se mai precizează în nota de fundamentare la acest proiect pus în dezbatere publică de Ministerul Afacerilor Interne.

Dragoș HOJDA

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

2 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2