Senatorul Dan Ivan cere Primăriei Baia Mare implicare în fluidizarea circulației pe șoseaua de centură

Centura ocolitoare a Băii Mari, care ar trebui să asigure o decongestionare a traficului rutier din oraș, este pe alocuri atât de aglomerată, încât șoferii evită să o utilizeze, preferând străzile municipiului pentru a străbate localitatea. Zona roșie a străzii Europa, așa cum e ea trecută în documentele oficiale, este dată de porțiunea aflată între ieșirea spre Cluj Napoca (”Turnul Parașutiștilor”) și ieșirea spre Satu Mare (bd. Independenței, zona Metro), în dreptul localității Săsar.

Pe tot parcursul zilei, acest tronson e plin de mașini, circulându-se adesea bară la bară, iar situația respectivă persistă de foarte mulți ani.Cauza este una clară și nu are nevoie de multe explicații. Trecerile la nivel cu calea ferată fac imposibilă traversarea acestora la viteza cu care se rulează de regulă pe o șosea de centură, șoferii fiind nevoiți a opri aproape complet mașinile pentru a evita distrugerea acestora.

Rezolvarea este și ea simplă, însă autoritățile statului s-au arătat incapabile să facă asta într-un mod în care cele trei treceri la nivel cu calea ferată să nu blocheze traficul rutier. Veșnic s-a lucrează la reparații în dreptul căilor ferate, însă trecerile au rămas aproape la fel, fără să beneficieze de o modernizare adecvată.Chestiunea legată de impedimentul cauzat de cele trei treceri la nivel cu calea ferată a fost semnalată în mai multe rânduri autorităților statului, iar acum este din nou adusă în atenția acestora de senatorul USR Dan Ivan, care cere factorilor responsabili să finalizeze corespunzător lucrările de reabilitare.

”În zona aceea, tot timpul s-a lucrat la <cârpeală>. Ba se schimbă o placă de beton, ba se astupă o groapă care la prima ploaie apare din nou. Am văzut alte situații de acest gen, în țară, rezolvate simplu. S-au folosit niște plăci elastice de cauciuc solid care asigură o trecere lină și decentă peste șine. Nu e nimic complicat și de aceea nu înțeleg cum e posibil să aștepți zeci de ani și să aglomerezi aproape doi kilometri din șoseaua de centură pentru a realiza o asemenea lucrare. Tot în localitatea Săsar mai există o trecere la nivel cu calea ferată semaforizată, la ieșirea spre Dura, care a fost reabilitată corespunzător, folosindu-se acele plăci. Se poate. Trebuie doar interes.

După zeci de ani de așteptare a venit și vestea cea mare: CFR Infrastructură a demarat lucrările de modernizare cu plăcile elastice de cauciuc solid la două din cele trei treceri de cale ferată. Dar în purul stil românesc treaba a rămas doar pe jumătate făcută deoarece partea de covor asfaltic ce a fost decopertată pentru montarea sistemelor aferente a rămas decopertată, transformându-se pe zi ce trece într-un șanț care pune în continuare la încercare răbdarea șoferilor și rezistența autoturismelor.

De aceea, solicit insistent Ministerului Transporturilor și municipalității băimărene (ultima având în administrare strada Europa) să reabiliteze corespunzător cele trei treceri la nivel cu calea ferată, scăpând orașul de una dintre rușinile pe care le poartă”, afirmă senatorul Dan Ivan.

TAGGED:
Distribuie articolul
Adaugă un comentariu